Follow Me!!!

7 May 2011

Method menghafal yang awesome!!!


Salam guys, hope korang semua sihat2 belaka. Kali nih aku nak kongsi dengan korang cara2 bagaimana untuk menghafal sesuatu dengan lebih berkesan & cepat. Kita sebagai manusia nak atau xnak kena menghafal especially kalau kita student & tengah muda lagi bak kata orang2 tua “time muda lar hafalan senang masuk”, ada yang menghafal 30 juzuk Al-Quran, kalau xpun mungkin hafal surah2 yang penting yang kebiasaanya dibaca di dalam solat, kalau student pula kena hafal fakta atau formula2 tertentu.

So untuk memudahkan korang yang nak menghafal, aku ada method menghafal yang super awesome nih. Method nih dicipta oleh housemate aku si fatin baru2 nih & sesuai digunakan pada waktu exam. Bila aku tengok method yang dia amalkan memang agak terkejutlah sebab cara dia yang agak unik & otak xakan tension kalau amalkan method nih. Cara2 dia ada kat dalam video bawah nih so selamat mencuba, haha.




6 comments:

Anonymous said...

Salam Nan,
aku de jgk tgk video ni kt FB, cm hampeh. Tp leh jd jgk, benda ni mmg xmustahil klo jd student cm2 le teknik nk ingt msk dlm pale otak ni. Ikut kreativiti individu msg2. Klo lbh ramai lg video cara student kita stdy & cara nk ingt di upload mst best.Cm2 ragam manusia utk mencapai sesuatu perkara.

Anan Hanan said...

hak3..seronok tgok gelagat & ragam manusia kan..

huda omar said...

ouh.. begitu~
yang peace tu pun kne wat ke? wakakakaka~ :p

Anan Hanan said...

yg peace tuh pun kne wat gak..bru menjadi..hahaha

✿manis cili✿ said...

haha..mcm2x style.ok r tue,janji ingat ^^

Anan Hanan said...

haha..jgn luper wat kt umah

Post a Comment