Follow Me!!!

24 February 2011

::Best kot channel dia::

Huh! Tak ku sangka susah juga kalau ada blog nih. Nak kena update selalu, bila nak update tak ada idea pula. Bila ada idea tak reti nak terjemah dalam penulisan, bila nak start menulis idea pula hilang entah ke mana. Begitulah kehidupan blog aku ketika dahulu, sekarang nih bila dah C.U.T.I idea mencurah-curah tapi still malas nak update. Tuh la pasal, orang lain ada blog awak pun sibuk juga nak ada blog (menganjing diri sendiri) -__-“

Habis pasal update blog so kita buka cerita lain pula. Tadi aku buka satu channel di Youtube sebab member aku ada pos dekat dinding Facebook aku. Nama video tuh “Serta Paksa” dan menceritakan mengenai realiti di Malaysia yang mana kebanyakannya memaksa kita untuk mengikuti sesetengah kumpulan. Mengutuk, memerli & mengherdik kumpulan lain merupakan agenda harian dan sering dipaparkan dalam majalah ataupun surat khabar padahal kita satu agama & satu bangsa. Aku paling suka part akhir dia “people might force you to join them, but let them know that they can’t change your stand”.

Bagi aku channel dia banyak memberikan nasihat tapi dalam bentuk kreativiti dia tersendiri and he’s so damn funny. Aku suka cara dia menterjemahkan idea dia, banyak pengajaran yang dia sampaikan disamping lawak jenakanya.

Ini salah satu my fav video (kadang-kadang kalau fikir balik memang betul apa yang dia nak sampaikan mengenai habit orang melayu)

Lepas aku tengok semua video dia so aku pun pos salah satu video dia di dinding Facebook aku sebab aku rasa aku mesti sampaikan pada member aku yang lain. Walaupun dia nih bukanlah seperti Ustaz Zaharuddin yang terkenal dengan penulisannya, bukan juga seperti Ustaz Azhar Idrus yang terkenal dengan ceramah agamanya tapi dia juga ingin menerapkan elemen-elemen kecantikan di dalam bangsanya dan bagi aku ini juga merupakan salah satu pendekatan dia untuk mengubah masyarakat Melayu yang beragama Islam khususnya. Islam tidak pernah menolak sebarang kebaikan asalkan tidak bertentangan dengannya. Aku harap korang enjoy dengan video dia dan cari pengajaran yang dia ingin sampaikan. p/s aku dari tadi asyik gelak jer tengok video dia semua.

0 comments:

Post a Comment