Follow Me!!!

20 October 2009

::Salam Perkenalan::



Salam perkenalan dari aku dan geng aku kepada bloggers..tanggal 17 Oktober menyaksikan pertambahan keahlian dalam group kami nih..salah seorg member geng aku iaitu Farid dan isterinyer Kak Nurul telah mendapat cahaya mata kurniaan Ilahi..Alhamdulillah..anak perempuan yang diberikan nama Naura Auni..waktu dapat berita tuh aku dan mamat jadi ajk untuk rumah terbuka MSD..betapa syoknyer aku sebab dah jadi UNCLE (dalam hati nih pikir dah tua aku nih)..haha..keesokan harinyer time aku tengah tidur nyenyak nih tetibe jer hanset aku berbunyi..kaco betul la pepagi buta nih..bila aku angkat suara Farid terus bergema dalam telinga aku..aku ingat apa benda la rupanyer dia ajak aku pergi hospital sebab isteri dia nak keluar hospital..aku pun terpaksa ponteng kelas..tapi x mengapa sebab kelas aku satu jer hari tuh..setelah bersiap aku, farid dan syima pun terus ke Hospital Karak..asalnyer aku n syima x boleh nak masuk tapi entah macam mana farid berurusan dengan arab tuh terus boleh masuk..smpai jer kat wad bersalin tuh aku tengok kak nurul atas katil..baby pula kat sebelah katil kak nurul tengah tidur..aku pun tanya la kak nurul berapa berat baby..panjang dia dan macam2 la..tp kak nurul x tahu sebab doktor kat situ x cakap apa2 pun..dah la servis hampeh..makanan untuk pesakit x disediakan oleh pihak hospital..kita pula kena beli sendiri..katil pesakit pula x ada bantal kepala..bila aku tengok baby naura..kebanyakkannya mirip kak nurul..cuma satu jer baka farid terlepas kat naura..rambut yang kerinting..haha..lepas 10 minit dalam wad bersalin tuh tetiba sahaja kami kena halau oleh nurse kat situ..aku dan farid pun tunggu la kat luar wad tuh..sambil bersila kat lantai hospital kami pun terus buka kamus mencari maksud nama naura..maksudnyer bunga sekuntum..cantik nama tuh..tetiba aku terjumpa kalimah nawarun (siap gelak kecil dalam hati)..aku cakap kat farid supaya letak nama anak dia nawarun..lepas itu dia pun cek maksud nama tuh..lepas jer dia cek terus dia cakap "bongok anan"..hahaha..aku pun terus gelak besar sebab kalimah nawarun tuh nama sejenis bangsa kulit hitam..so lepas nih kalo ada siapa2 yang nak anak..berhati2 lah memilih nama..kadang2 bunyinyer sedap jer dengar tapi maksudnyer buruk..pilihlah nama yang baik2 dengan harapan anak kita akan menjadi seperti nama yang telah kita pilihkan untuk dia..InsyaAllah..

4 comments:

hlovate87 said...

alalala...comex nye auni..anan..lotak gambo bnyak2 lagi dan lagi~tahniah farid n k.nurul..~wieeee~~

Anan Hanan said...

wokeh...

psychedelicmundo said...

welcome aboard Naura Auni..ill see u diz wikend..

psychedelicmundo said...

p/s: congrate Farid n Nurul..

Post a Comment